Günümüzde iş dünyasının en önemli
kaynağı olan bilgi ve bu bilginin teknolojiye aktarılması ile oluşan bilgi
teknolojileri, gerek iş hayatında gerekse gündelik yaşantıda büyük yer
tutmaktadır. Bilgi teknolojileri; internet hizmetlerinden arşivlemeye, teknik
servis ve yazılım hizmetleri gibi bilgi işlem birimlerinin yapabileceği tüm
hizmetleri kapsar. Bunun gibi geniş kullanım alanı olan, gittikçe yaygınlaşan
ve hızla gelişen/değişen bir teknoloji, değişimin bu denli hızlı olması,
işletmeleri karşı karşıya getirdiği tehlikelerin oluşum hızını da
artırmaktadır. Bu değişim ile değişimin getirdiği tehlikeleri algılayıp fırsata
dönüştüremeyen ya da fırsatları değerlendiremeyen işletmelerin, değişen iş
dünyasında rekabet edebilmeleri çok zor olacaktır.
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim
Sistemi Standardı, bilgi teknolojileri hizmeti sunan firmaların veya birimlerin
iç ve dış müşterilerinin beklentilerini karşılayabilmeleri, durumlarını ve
performanslarını sürekli iyileştirme ve geliştirmeleri, ilgili operasyonlarını
yönetmelerinde ve hizmet vermelerinde hangi yöntemleri uygulayacakları, nasıl
uygulayacakları konularında kılavuzluk eden bir standarttır. Süreç tabanlı
olup ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi veya ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi
gibi standartlarla da entegre edilerek uygulanabilir.
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim
Sistemi'nin Faydaları Nelerdir?
ISO 20000 Standardı'nı Kimler
Kullanabilir/Uygulayabilir?
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim
Sistemi Standardı, tüm ölçek ve sektördeki firmalara uygun bir standarttır.
Hafta İçi : 08:30 - 18:00 Cumartesi : 08:30 - 14:00